Bijdrage Regionaal Mobiliteits Programma projectencyclus

Opmerkingen van de gemeente: [E_Opmerkingen_Gemeente]

Doel van het formulier

U kunt met dit formulier verzoeken in aanmerking te komen voor een bijdrage in het kader van de Bijdrageregeling Uitvoeringsprogramma Mobiliteit Noord-Brabant. Mocht u na het lezen van deze inleiding nog vragen hebben dan kunt u voor algemene vragen terecht bij de provinciemedewerker Kyara le Mair - Verbraak. Meer specifieke en/of inhoudelijke vragen kunt u stellen aan het RMP-coördinatieteam van uw regio.
 

Procedure

Tijdens de Ontwikkeldagen van november/december 2020 zijn voor de eerste keer Regionale MobiliteitsAgenda’s (RMA) en afgeleide Regionale MobiliteitsProgramma’s (RMP) vastgesteld.  Dit is de start van een programmatische samenwerking waarbij provincie en regio’s koersvast zijn op het bereiken van de gemeenschappelijke doelen (de agenda) en adaptief en flexibel zijn wat betreft de inzet van maatregelen, activiteiten en projecten (het programma). 
In de samenwerking met medeoverheden past bij een wederkerige en opgavegerichte manier van werken een bijdrage beter dan een subsidie. De provincie wil haar middelen flexibeler en efficiënter kunnen inzetten, gericht op de gezamenlijke aanpak van integrale opgaven. Op basis van de Algemene Bijdrageverordening Noord-Brabant is het mogelijk om provinciale bijdragen te verlenen aan medeoverheden ten behoeve van (deel-)programma’s met een duidelijk doel en een heldere scope, waarbij binnen (de uitvoering van) dat programma ruimte is om gelden te besteden aan die projecten of activiteiten die het beste bijdragen aan de afgesproken doelen. Deze manier van bekostigen wordt toegepast op de mobiliteitsafspraken die met de verschillende regio’s worden gemaakt in het RMP. De mate waarin de provincie bijdraagt hangt af van het provinciale belang en haar verantwoordelijkheid en wordt per regio vastgelegd in deze specifieke bijdrageregeling. 

Het RMP is per regio opgedeeld in deelprogramma’s. U vindt de naam van de diverse deelprogramma’s terug tijdens het invoeren van uw gegevens. Het deelprogrammateam gaat stapsgewijs aan de slag om de ingevulde projectgegevens te beoordelen. Zij zal dit toetsen aan de hierboven genoemd uitgangspunten. In dit team is ook de provincie vertegenwoordigd.
Als wordt geoordeeld dat uw project wordt gezien als een kansrijk project, zal u na afloop van stap 1 en 2 van het formulier worden gevraagd in stap 3 meer gedetailleerde gegevens over het project te overleggen. Tijdens de ontwikkeldagen van komend najaar zal er een besluit worden genomen over de deelprogramma’s met daarin opgenomen de ‘kansrijke’ projecten. De provinciale bijdrage aan het deelprogramma ligt daarmee vast. Of dit ook geldt op projectniveau zal per regio en/of RMP-coördinatieteam verschillend zijn. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat uw project pas in een later jaar een bijdrage kan aanvragen.
 
Als aan de gemeente wordt gevraagd een aanvraag in te dienen voor een projectbijdrage zal in stap 4 worden verzocht een korte samenvatting te maken. In stap 4 staan de afspraken die gemaakt zijn tussen de gemeente en het RMP-coördinatieteam over onder andere de te ondernemen activiteiten, de hoogte van de provinciale bijdrage en de wijze van verantwoording. Daarnaast alle informatie die nodig is om daadwerkelijk een beschikking op te stellen waarin de bijdrage juridisch wordt vastgelegd.
Na akkoord van het RMP-coördinatietem kunt de aanvraag indienen. Wij vragen u de aanvraag met eHerkenning in te voeren. 
Informatie over eHerkenning vindt u hier. 

Als eHerkenning voor u (nog) niet mogelijk is kunt u het volledig ingevulde digitale aanvraagformulier ook uitprinten, voorzien van een handtekening en samen met alle benodigde bijlagen versturen naar subsidie@brabant.nl. 
Als u hierover vragen heeft neem dan contact op met subsidie@brabant.nl of bel (073) 680 8282 op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur.

Toelichting bij het formulier

• Dit formulier heeft maximaal 9 pagina's
• *= Invoer verplicht: vragen met een *-teken zijn verplicht.
• Vragen voorzien van een [i-button] hebben een toelichting die verschijnt door met uw muis op de [i-button] te staan.
• Tekstvelden met meerdere regels kunnen met het 'handvat' rechtsonder in het veld door met de muis te slepen worden vergroot.

Vragen of contact

Heeft u nog vragen bij het invullen van het formulier dan kunt u contact opnemen met het RMP-coördinatieteam van uw regio of met de provincie Noord-Brabant via e-mail met Programma Slimme en Groene Mobiliteit Voor meer informatie over de bijdrageregeling regionale mobiliteitsprogramma's Noord-Brabant: ga naar Bijdrageregeling Regionale Mobiliteitsprogramma's Noord-Brabant.

Privacy

De Provincie Noord-Brabant vindt de bescherming van uw privacy belangrijk. Raadpleeg de Privacy verklaring als u wilt weten wat we met uw gegevens doen.

Algemene gegevens

  
 
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 

Info t.b.v. aanmelden/agenderen (Stap1)

 
 
 
 
 
 
 
 

Info t.b.v. prioritering met het Afweegkader Mobiliteit (Stap 2)

  
 
  
 
Naast de bijdrage van het project aan ambities en doelen uit de RMA, wordt ook gekeken naar de bijdrage van het project aan andere (bredere)ambities en doelen van regio en provincie. Denk bijvoorbeeld aan de Regionale OmgevingsAgenda(ROA). 
Geef – indien van toepassing – deze bijdragen aan, bijvoorbeeld op het gebied van economie, sociale veerkracht, verdichting en woningbouwopgaven, duurzaamheid, klimaatadaptatie, gezondheid en energietransitie.
 
Geef een inschatting van de kosteneffectiviteit van het project. Dat kan kwalitatief maar ook worden onderbouwd door voorhanden zijnde data.
 
Uitvoerbaarheid
Geef – indien aan de orde - risico’s aan die van invloed zijn op de planning & uitvoerbaarheid van het project. Denk aan technisch-inhoudelijke, juridische, organisatorische, financiële, bestuurlijk-politieke, communicatieve risico’s (draagvlak) en risico’s door een combinatie met andere wet- en regelgeving of beleid.
 
Geef – indien aan de orde – de meekoppelkansen van het project met andere projecten, opgaven en doelen en welke invloed de meekoppelkansen heeft op de planning en de uitvoerbaarheid.
EINDE STAP 1 EN 2 (klik op [Verder] en geef evt. opmerkingen en verzend ter beoordeling)

Info t.b.v. het programmeren (Stap 3)

 
 
  
  
 
  
  
 
  
  
 
  
 
  
 
  
  
  
  
Voeg onder Bijlagen een omschrijving of tekening van oude en nieuwe situatie en een korte beschrijving van de maatregelen toe.

Bijlagen

Geen .zip-bestanden
Voeg in elk geval de volgende bijlagen toe:
In geval van een investering bij een infrastructueel project minimaal één tekening en waar relevant een dwarsprofiel.
 
  

Uw gegevens (Stap 4 t.b.v. het indienen)


Let op! Formuleer kort en bondig. Onderstaande gegevens vormen het digitale projectfiche en worden overgenomen in het bijdragebesluit.
[W_Projectnummer]
Looptijd van het project waarvoor bijdrage wordt aangevraagd
 
dd-mm-jjjj
dd-mm-jjjj
Datuminvoer corrigeren: verwijder dan eerst de aangegeven datum voor u het kalendericoon opnieuw gebruikt of type de correcte datum rechtstreeks in
Toegekende bijdrage: € [W_Bijdrage_Definitief] (deze toekenning is tevens te zien als akkoord van de deelprogrammatrekker met het project of deelactiviteit)
 
  
Postadres
  

Digitaal ondertekenen

De formele ondertekenaar van deze aanvraag moet in het bezit zijn van
  • een eHerkenningsmiddel met minimaal betrouwbaarheidsniveau 2+ en
  • een machting daarop voor het ondertekenen van een subsidieaanvraag bij de Provincie Noord-Brabant.
Voor meer informatie kunt u de Brochure digitaal ondertekenen downloaden.
Voer hieronder het e-mailadres in van de persoon binnen uw gemeente die de formele aanvraag gaat ondertekenen.
 
  

Gebruik de knop Verzenden om de aanvraag door te sturen naar de ondertekenaar.


Na verzenden wordt de aanvraag definitief ingediend bij de provincie


Na verzenden wordt de aanvraag definitief ingediend bij de provincie

Opmerkingen aan uw RMP-coördinatieteam

Controle en afsluiting

onderstaande velden alleen te vullen door uw RMP-coördinatieteam.
  
  
Eerste globale inschatting kosten (Eind STAP 1/2): [E_Kosten_1e] euro
Mobiliteitskosten (Eind STAP 3): [E_Prog_Kosten_Tot] euro
Let op! controleer of het projectnr goed is ingevuld
* = Invoer verplicht
 
Het formulier kan niet worden geopend. Met dit formulier dienen bestanden te worden verzonden. Dit is op het systeem waar u mee werkt (Safari op iOS) helaas niet mogelijk.
Dit formulier gebruikt Ajax. Dit is een techniek die uw browser niet ondersteunt. U kunt het formulier helaas dan ook niet invullen.
Hier de naam van het project kort en krachtig invullen.
Hier de naam van de projectverantwoordelijk medewerker invullen.
(ter voorkoming intypen onjuist e-mailadres)
Toelichting: Bij integrale projecten waarbij bijvoorbeeld gelijktijdig met de aanleg van fietspaden de hoofdrijbaan duurzaam veilig wordt ingericht en een aantal bushaltes toegankelijk wordt gemaakt, dient het meest belangrijke onderdeel gekozen te worden. Bij de onderwerpen ‘Regionale beleidsagenda’ en ‘Welk regionaal plan’ kunnen ook de overige onderdelen aangeven worden.
Hier aangeven welke partijen nog meer bij het project zijn betrokken, zoals maatschappelijke organisaties als VVN, Fietsersbond, Kamer van Koophandel, politie etc. Vul ‘geen’ in als er geen andere betrokkenen zijn.
Geef kort aan waarom het project kansrijk is in relatie met de Bereikbaarheidsagenda MRE / Regionale MobiliteitsAgenda (RMA) en RMP-deelprogramma’s. 
 
N.B.: realisatiejaar kan ook van toepassing zijn op een voorbereidend onderzoek, experiment of lobby ter voorbereiding op een (later uit te voeren) investeringsproject.
Beperk het agenderen van projecten dus niet tot investeringsprojecten alleen!
Geef aan wat het beoogd resultaat is.
Leg hierbij een relatie met de beoogde doelen/resultaten en effecten van de deelprogramma's van het RMP.

Bijlage 1a Regio-Noordoost-Brabant.pdf

Bijlage 1b Regio-Zuidoost-Brabant.pdf

Bijlage 1c Regio-Hart-van-Brabant.pdf

Bijlage 1d Regio-West-Brabant.pdf
Geef hier aan of er -op voorhand- duidelijke signalen (politiek-bestuurlijk, inhoudelijk, financieel, financierbaarheid, draagvlak e.d.) zijn die de wenselijkheid of haalbaarheid van een specifiek project -op dit moment- sterk positief en/of negatief beïnvloeden.
TIP: pak je RMA of afgeleid RMP erbij voor de ambities.
TIP: pak je RMA of afgeleid RMP erbij voor de ambities.
Voor elk project geldt dat de effectiviteit ervan voor het deelprogramma wordt afgewogen tegen de kosten die ermee gemoeid zijn.
Motiveer zo goed mogelijk de kosten-baten van het project.
Alleen invullen als het een meerjarig project is en kasritme alleen invullen als de projectkosten meer dan 2,5 miljoen euro bedragen.
Noem hier alleen de subsidiabele kosten als onderdeel van de totale kosten van het project.
Dus kosten voor onderhoud, rioolwerkzaamheden, etc. zijn niet van toepassing.
De gevraagde bijdrage voor het mobiliteitsaandeel passend bij de verwachte resultaten en effecten in de RMP.
Het is tenslotte een mobiliteitsbijdrage.
LET OP voor het indienen van het project moet het antwoord op ‘ja’ staan of toetswerkgroep/deelprogrammateam moet na motivatie akkoord zijn met ander antwoord.
LET OP voor het indienen van het project moet het antwoord op ‘ja’ staan of toetswerkgroep/deelprogrammateam moet na motivatie akkoord zijn met ander antwoord.
LET OP voor het indienen van het project moet het antwoord op ‘ja’ staan of toetswerkgroep/deelprogrammateam moet na motivatie akkoord zijn met ander antwoord.
Wordt het project binnen “de verwachte planning en realisatiejaar” uitgevoerd. Kortom is de benodigde besluitvorming afgerond en financiering geregeld?
Als het verkeerskundig geen goed project is wordt het project niet geprogrammeerd.
Probleem: omschrijving
Oorzaak: omschrijving
Doel van de maatregel(en): omschrijving
Oplossing: wat lost de maatregel(en) op: omschrijving
Probleem: omschrijving
Oorzaak: omschrijving
Doel van de maatregel(en): omschrijving
Oplossing: wat lost de maatregel(en) op: omschrijving
SSK-raming op het niveau van voorlopig ontwerp bijvoegen. Dan wel een definitieve begroting/offerte (voor een activiteit ).
SSK-raming op het niveau van voorlopig ontwerp bijvoegen. Dan wel een definitieve begroting/offerte (voor een activiteit ).
De naam zal worden getoond in het openbaar bijdrageregister van de provincie Noord-Brabant en worden gebruikt in toekomstige correspondentie.
Het gaat hier om de startdatum van de uitvoering.
Geef aan binnen welk deelprogramma van de Regionale Mobiliteitsagenda het project of de activiteit valt.
Geef aan wat het beoogd resultaat is.
Geef kort en bondig aan uit welke deelprojecten of -activiteiten het project bestaat.
Zoals audits, gereedmelding, .... (zoals gevraagd door de deelprogrammatrekker met het deelprogrammateam)
Invullen als het een meerjarig project is en kasritme alleen invullen als de projectkosten meer dan 2,5 miljoen euro bedragen.
Geef anders n.v.t. aan.
Hoogte van de totale kosten en de gevraagde/toegekende bijdrage.
(ter voorkoming intypen onjuist e-mailadres)
(ter voorkoming intypen onjuist e-mailadres)
Door de GGA-coördinator/RMP-coördinatieteam in te vullen. Dient alleen ingevuld te worden als het project na afronding van stap 2 als kansrijk project voor opname in het RMP van de regio in het jaar X+1.
Opbouw nummering: 'letter regio'- 'letter projecttype' – 'getal' – 'jaartal'
letters regio:
  • - N (Noordoost)
  • - H (Hart van Brabant)
  • - W (Westelijk Noord-Brabant)
  • - Z (Zuidoost)
letter projecttype:
  • - O = Onderzoek
  • - E = Eexperiment
  • - I  = Investering
  • - L = Lobby
En erna met nummering het aantal projecten binnen een bepaald type project aangeven, bijvoorbeeld met het 3e Onderzoeksproject van Hart van Brabant in 2022: H-O-03-2022.
Verborgen velden tbv digitale ondertekening voor zowel DigiD als e-Herkenning.
Indien er binnen workflow meerdere momenten van ondertekening nodig zijn
dan betreffende velden kopieren en koppelen
Verborgen velden tbv digitale ondertekening voor zowel DigiD als e-Herkenning.
Indien er binnen workflow meerdere momenten van ondertekening nodig zijn
dan betreffende velden kopieren en koppelen